Dlaczego miałabym/ miałbym posyłać swoje dziecko na prywatną terapię logopedyczną/ neurologopedyczną, skoro w przedszkolu czy szkole, do której chodzi moja córka czy syn jest taka terapia zapewniana?
Bardzo dobre pytanie. W idealnym świecie taka terapia prowadzona przez logopedę w przedszkolu czy szkole powinna w zupełności wystarczać. Natomiast praktyka oraz liczne opinie rodziców, korzystających z terapii prywatnej pokazują, że niestety często wygląda to inaczej.
Liczne potrzeby dzieci w przedszkolach i szkołach
Badania oraz nasze doświadczenie mówią, że w grupach przedszkolnych dzieci wymagające interwencji logopedycznej stanowią ponad połowę. Chcąc, aby terapia logopedyczna była skuteczna, nie może być mowy o spotkaniach grupowych czy prowadzonych z dziećmi w parach czy w trójkach. W placówkach publicznych wciąż niestety to standard.
Indywidualne podejście i czas poświęcony dziecku
Druga kwestia to czas poświęcany małemu pacjentowi. 10 czy 15 minut raz w tygodniu to za mało, żeby wyrobić świadomość i prawidłowe nawyki u dziecka nawet, jeśli terapia – a może powinienem powiedzieć konsultacja – jest prowadzona indywidualnie.
A jak wygląda kontakt terapeuty z rodzicem w przypadku takiej terapii prowadzonej w przedszkolu czy szkole? Z wywiadów z rodzicami zbieranymi podczas diagnoz w CDiTN wynika, że często rodzic nie wie, z jakim rodzajem zaburzeń mowy zmaga się ich dziecko, nie wie też, w jaki sposób powinien z nim pracować, żeby taka terapia przyniosła jak najszybszy efekt.
Odpowiednie warunki pracy i nadzór merytoryczny
Kolejnym mankamentem terapii przedszkolnej czy szkolnej są niejednokrotnie nieodpowiednie warunki do pracy – brak gabinetu lub wygospodarowane miejsce z pomieszczenia nieprzystosowanego do przyjmowania pacjentów, skromny zasób materiałów do diagnozy czy terapii.
Na koniec pozostaje sprawa samej terapeutki – absolutnie nie podważam dobrych chęci, miłego usposobienia czy uczestnictwa w kursach takiej osoby. Natomiast z punktu widzenia rodziców, których dziecko pozostaje pod opieką logopedy ważne byłoby zadanie sobie pytania: skąd mogę wiedzieć czy terapia prowadzona jest prawidłowo? W miejscach publicznych najczęściej nie ma nadrzędnego terapeuty, który mógłby weryfikować trafność diagnozy czy zasadność ćwiczeń terapeutycznych.
Kompleksowa diagnoza i indywidualna terapia w CDiTN
Decydując się na diagnozę i terapię w Centrum Diagnozy i Terapii Neurologopedycznej od początku masz pewność, że Ty i Twoje dziecko jesteście traktowani indywidualnie – badanie zawiera wszystkie niezbędne elementy: od wywiadu, przez analizę dokumentacji medycznej (jeśli taką posiadasz) aż po samą diagnozę małego pacjenta. W razie konieczności otrzymujesz wskazanie, z jakim innym specjalistą warto się skonsultować. A w przypadku jakichkolwiek pytań po badaniu, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
W przypadku nawiązania współpracy otrzymujesz plan terapii, omawiane są zaburzenia, z którymi będziemy pracować oraz wyjaśniana jest kolejność oddziaływań terapeutycznych.
Spotkania realizowane są wyłącznie jeden na jeden a jeśli Ty jako rodzic chcesz w nich uczestniczyć, masz oczywiście do tego pełne prawo. Po wizycie omawiamy postępy i dzielimy się uwagami oraz zalecane są zadania do wykonania w domu. Wszystko po to, aby terapia była jak najskuteczniejsza.
Wykwalifikowana kadra i nowoczesne narzędzia
Dysponujemy wszystkimi niezbędnymi narzędziami do badania, które dobieramy w zależności od wieku i rodzaju trudności. Z kolei w terapii wykorzystujemy mnóstwo materiałów zarówno stricte terapeutycznych, jak również zabawek, które nasze neurologopedki potrafią użyć tak, aby uzyskać od maluchów zamierzony cel, jednocześnie nie psując świetnej zabawy. Na bieżąco rozbudowujemy nasz warsztat o nowe gadżety, urozmaicając terapię.
Jednostka terapeutyczna zazwyczaj trwa 45 minut, dzięki czemu można zrealizować wszystkie zakładane cele. Dla najmłodszych, którzy jeszcze nie są w stanie utrzymać uwagi aż tak długo, proponujemy nieco krótszy wariant, czyli zajęcia półgodzinne.
I co najważniejsze – diagnozy realizowane są wyłącznie przez terapeutki, które mogą pochwalić się największym doświadczeniem a poza tym – badania omawiane są z dr Klaudią Kluj-Kozłowską, która nie tylko jest założycielką CDiTN, ale również pełni funkcję wykładowcy akademickiego. Dzięki takiemu podejściu można mieć pewność, że diagnozy przeprowadzane są w sposób rzetelny a terapia jest nie tylko prawidłowo zaplanowana, ale przede wszystkim realizowana.
W trakcie współpracy Panie neurologopedki konsultują się między sobą, dzieląc się swoimi spostrzeżeniami. Mają również możliwość zweryfikowania swojego podejścia zapraszając na prowadzone przez siebie spotkania bardziej doświadczoną koleżankę czy samą dr Klaudię.
Na koniec warto dodać, że każda z naszych terapeutek regularnie uczestniczy w różnego rodzaju kursach oraz szkoleniach wewnętrznych, prowadzonych przez dr Klaudię Kluj-Kozłowską.
To wszystko sprawia, że prywatna terapia w CDiTN to znakomite rozwiązanie, które serdecznie polecam.
Już teraz kliknij w przycisk pod tym materiałem i umów się na diagnozę W Centrum Diagnozy i Terapii Neurologopedycznej.