Blog

rozwoj mowy
tkol

Jak przebiega rozwój mowy?

Mowa to umiejętność, którą nabywamy poprzez naśladownictwo. Nie jest wrodzona. Dziecko uczy się jej od matki i otoczenia. Stopniowo zaczyna umiejętnie posługiwać się różnymi grupami mięśni i koordynować ich ruchy. Kontrolę nad nimi pomagają utrzymać wrażenia kinestetyczne oraz słuchowe (Styczek,

Głos to nasza wizytówka!
Damian Giczewski

Głos to nasza wizytówka!

Czy możesz powiedzieć, że Twój głos jest brzmiący, doniosły, głęboki, przyjemny w słuchaniu? A może raczej określiłbyś/ określiłabyś go jako chrypliwy, piskliwy, nieprzyjemny – chory? To, jak brzmi nasz głos, wiele o nas mówi. Niektórzy mogą stwierdzić, że chrypka w

Dorosły u logopedy?
Oliwia Kędzierska

Dorosły u logopedy? Porozmawiajmy o… giełkocie.

Oliwia Kędzierska Dorosły u logopedy? Porozmawiajmy o… giełkocie.   Czym jest giełkot?   Giełkot (inaczej: „mowa bezładna”; „mówienie bez ładu i składu”) należy do zaburzeń płynności mówienia. Występuje zarówno u dzieci, jak i u pacjentów dorosłych! Jego przyczyna nie jest

Pracujesz głosem? Te wskazówki mogą Ci się przydać
Oliwia Kędzierska

Pracujesz głosem? Te wskazówki mogą Ci się przydać…

Oliwia Kędzierska Pracujesz głosem? Te wskazówki mogą Ci się przydać…   Głos jest narzędziem pracy wielu profesji. Aby służył nam odpowiednio długo, należy o niego odpowiednio dbać. Znajomość poniższych zasad, a także świadomość tego, że ma się wpływ na funkcjonowanie

Karolina Górska

Niepłynności w mowie dziecka – czy to powód do niepokoju?

Wielu rodziców czeka na moment, w którym ich dziecko zacznie mówić. Jest to niewątpliwie czas w rozwoju malucha, na który rodzice czekają i cieszą się, gdy zaczynają pojawiać się pierwsze słowa. Czasem pociechy nabywają tak wiele wyrazów, że zaczynają zalewać

dziecko
Adriana Filiks

Wędzidełko podjęzykowe – podcinać, czy nie podcinać? Oto jest pytanie…

Wędzidełko podjęzykowe to mały twór występujący w jamie ustnej, zbudowany z kolagenu odpornego na rozciąganie. Mimo, iż jest to struktura niewielkich rozmiarów, stanowi ważną część języka, który z kolei bierze udział w czynności ssania, mówienia, żucia. Nieprawidłowo ocenione wędzidełko bardzo

pomoc neurologopedia
Magda Sajewicz

Nie zawsze chodzi o słowa (przynajmniej na początku)

Czym jest komunikacja? W jaki sposób przebiega? Co sprawia, że środowisko, w którym żyjemy prawidłowo odbiera nasze intencje? Czy porozumiewanie się jest możliwe wyłącznie dzięki mowie?  Stanisław Grabias, jeden z najbardziej znanych polskich logopedów i językoznawców, w swojej karierze naukowej

Gabinet Borowo CDiTN
Adriana Filiks

Zaburzenia przetwarzania słuchowego

Zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD) to zespół objawów wynikających z zaburzeń pracy zmysłu słuchu na poziomie centralnego układu nerwowego (CUN). Sposób funkcjonowania dziecka z APD przypomina zachowanie i funkcjonowanie osób z niedosłuchem, czyli dziecko słyszy dźwięki, ale nie jest w stanie

szkoła
Marcin Kozłowski

Konsultacja logopedyczna odpowiedzią na wątpliwości rodzica

Wywiad, jaki został udzielony Magazynowi Together obejmuje zagadnienie rozwoju mowy u dzieci. Klaudia Kluj-Kozłowska podpowiada, co może niepokoić rodziców na różnych etapach przyswajania języka u swoich pociech, począwszy od niemowląt. Rozmowa jest zachętą do spotkania z logopedą, neurologopedą czy logopedą

Nie mamy więcej artykułów....
Skip to content